Fm 17

Patrick Beels 's Avatar

Patrick Beels

28 Oct, 2018 05:14 PM

Ik heb zonet FileMaker 17 op computer gezet. Moet ik dan de installatie VD ID plug-in helemaal opnieuw doen. Ervoor gebruikte ik fm 15.

1. Support Staff 1 Posted by Support on 29 Oct, 2018 09:30 AM

Support's Avatar

Beste Patrick,

Het hangt er een beetje vanaf hoe de plugin onder FM15 geïnstalleerd was. Als de plugin de map van de FMP15 applicatie zat, dan moet je deze opnieuw installeren.
    Als de plugin onder de user folder geïnstalleerd was, dan zou FMP17 deze nog moeten zien.
    Ook als je van 32-bit naar 64-bit gemigreerd, moet je de plugin opnieuw installeren.

Als je voordien gebruik maakte van eID 4.0 en toen het bijgeleverde install bestandje gebruikt hebt, dan zou hij onder user folder moeten staan en hoef je dus nu niks te doen.
    Heb je een manuele install gedaan of gebruik je nog eID 3.0, dan is de kans groot dat je de plugin opnieuw moet installeren. Het dan uitsluitend om de plugin. Aan de middleware hoef je niks te doen.

Het makkelijkste is gewoon FileMaker Pro 17 starten en kijken onder de preferences als de plugin nog geladen wordt. Indien je geen plugin ziet, dan zal je hem even opnieuw moeten installeren.

Mocht het toch niet lukken om de plugin aan de praat te krijgen, neem dan gerust terug contact met ons op.

Met vriendelijke groeten,
    Jasper

2. 2 Posted by Patrick Beels on 29 Oct, 2018 09:42 AM

Patrick Beels's Avatar

Dank voor je support

Het staat onder de filemaker folder, dus hij ziet hem niet blijkbaar

Hoe installeer je het opnieuw? De eID plugin downloaden via de website en dan installeren, gaat het zo? Ik herinner het me niet meer zo onmiddellijk.

Pbeels

Ps: moet ik hem dan later in de FM 15 deactiveren i.v.m. maximaal aantal users?

Van: Support <[email blocked]>
    Verzonden: maandag 29 oktober 2018 10:31
    Aan: [email blocked]
    Onderwerp: Re: Fm 17 [eID #25248]

3. Support Staff 3 Posted by Support on 29 Oct, 2018 10:19 AM

Support's Avatar

Beste Patrick,

Ik heb even gekeken in ons systeem en ik zie dat je eID versie 4.0 hebt.
    Als je de plugin van onze website download en daarna het installer example open doet, zou hij vanzelf moeten installeren. Indien niet, dan moet je even in de FileMaker Pro 17 instellingen (onder het tabje plugins) toestaan dat plugin automatisch geïnstalleerd mogen worden.

De plugin deactiveren onder FMP15 hoef je niet te doen als FMP17 op dezelfde computer staat.

De plugin kan je hier downloaden: https://www.myfmbutler.com/en/downloads

Met vriendelijke groeten,
    Jasper

Reply to this discussion

Internal reply

Formatting help / Preview (switch to plain text) No formatting (switch to Markdown)

Attaching KB article:

»

Attached Files

You can attach files up to 10MB

If you don't have an account yet, we need to confirm you're human and not a machine trying to post spam.

Keyboard shortcuts

Generic

? Show this help
ESC Blurs the current field

Comment Form

r Focus the comment reply box
^ + ↩ Submit the comment

You can use Command ⌘ instead of Control ^ on Mac